søndag den 11. august 2013

CPHFW: BIBI CHEMNITZ


Det allersidste show jeg var inde og se var Bibi Chemnitz.

BIBI CHEMNITZ blev grundlagt i 2006 af den selvlærte designer fra Grønland, Bibi Chemnitz. Stilen er rå og mørke, inspireret af den flagrende grønlandske natur og rene linjer, som vi kender fra Skandinavien. Bibi og hendes partner David Røgilds designer for begge køn, og udseendet er ofte unisex og overdimensioneret.
Bibi Chemnitz er den første modeskaber med grønlandske rødder, der har sit eget show i modeugen.

Tjek  BIBI CHEMNITZ's side  ud, eller læs et utroligt spændende interview med hende fra Januar, lige inde sidste års cph fashion week.

Igen et virkelig fedt show, som jeg er så glad for at jeg har fået lov til at se!
Det var slet ikke så mørkt som  jeg først havde fået indtryk af. 
Bibi Chenmnitz havde nemlig lavet den fedeste street kollektion, som virkelig slog benene væk under mig! Kan ikke sætte en eneste finger på hele kollektionen. Den var så fed og så gennemført og så meget mig! Tøjet var mega swag, musikken hiphop, frem for elektonisk  (Som hos alle de andre), modellerne ikke couture-tynde og mere "glade" i deres udtryk. 




Er normalt imod alle former for dyreprint.
Så det kom virkelig bag på mig hvor fedt jeg synes dette print var.
Hvem havde nogensinde troet at jeg skulle rose noget dyreprint?
Jeg havde ikke!

Går ikke så tit i farver, men denne blå kan Bibi let lokke mig i.


Mønsteret på de bagerste looks, er jeg total forelsket i! 
Bliver så meget meget nød til at eje noget i det stof!
Sort og guld, sammen i et fedt mønster, kan man andet end at elske det?

Jeg er virkelig ærgerlig over at Fashion week allerede er ovre. Ville ønske jeg kunne komme til modeshows og events hver dag. Heldigvis er der kun et halvt år til den næste CPHFW, og 3 af månederne er jeg i USA, så overlever nok lige :)
Men glæder mig i hvert fald allerede til næste gang! Hvad mon jeg skal tage på?

Læs også:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar